Wij worden ingeschakeld door organisaties omdat:
- de organisatie zelf te weinig tijd en capaciteit voor een bepaald onderwerp kan of wil vrijmaken
- benodigde kennis en ervaring op een zeker ogenblik in de organisatie niet voorhanden zijn
- doorvoeren van veranderingen veelal vraagt om een bemiddelende en begeleidende rol van een buitenstaander
- de organisatie behoefte heeft aan de andere en mogelijk scherpere kijk van een buitenstaander
Hoe……
- vergroten wij de betrokkenheid van de medewerkers in de organisatie (processen van zelfsturing opzetten en uitvoeren)?…
- zetten wij een programma voor managersontwikkeling op?…
- vergroten wij een klantgerichte houding en wijze van handelen bij al onze medewerkers?…
- komen wij tot de concretisering en invoering van een kwaliteitsverbeterende aanpak en organisatie?…
- formuleren wij onze strategie voor de komende jaren?…
- kunnen wij zo goed mogelijk gebruik maken van onze personeelsinstrumenten en hoe vangen wij eventuele manco’s daarbij op?…
- komen wij uit deze conflictsituatie?…
- vinden wij uit welke organisatievormen voor ons het meest passend zijn gezien onze producten of dienstverlening en markten, en de eventuele veranderingen daarin?…
- bewerkstelligen wij dat onze medewerkers zich verder ontwikkelen?…
- bereiken wij een verandering in de mentaliteit of zelfs de cultuur van onze organisatie?”